06 травня 2025, 16:35
Рекомендації містять поради для створення якісного промпту, корисні ШІ-інструменти та приклади завдань, з якими може допомогти ШІ. Наприклад:
- для викладачів – генерування й перевірка тестів, створення презентацій, аналіз навчальних досягнень студентів тощо;
- для студентів – пошук інформації для наукових робіт, підготовка до іспитів, генерування ідей для презентацій та есе, отримання фідбеку на наукові роботи, вивчення мов та інше;
- для закладів вищої освіти – оптимізація адміністративних процесів, як-от заповнення документації, відповіді на часті запитання студентів тощо.
Окрему увагу в документі приділено розвінчанню поширених міфів, зокрема побоювань щодо загрози ШІ для академічної доброчесності, заміни викладачів ШІ-інструментами, вартості впровадження ШІ в університетах тощо. Натомість підкреслюється, що ШІ – це інструмент для спрощення рутинних завдань, який дозволяє зосередитися на живій взаємодії та розвитку критичного мислення студентів. Серед основних принципів впровадження ШІ – безпечність, прозорість, конфіденційність та збереження людського контролю.
Заклади вищої освіти можуть ознайомитися з прикладами впровадження політик щодо використання ШІ, які базуються на найкращих практиках іноземних освітніх закладів. У документі розглядаються різні сценарії інтеграції ШІ в навчальний процес – від певних обмежень до заохочування використовувати ШІ залежно від типу завдання та на розсуд викладача.
У рекомендаціях подано корисні матеріали для підвищення рівня ШІ-грамотності та можливості для безоплатного або пільгового доступу для ЗВО до популярних ШІ-інструментів від Microsoft, Google, Amazon, Canva, Grammarly та інших. Ось кілька порад для викладачів і керівників закладів вищої освіти:
- не забороняйте ШІ. Сьогодні заборона генеративного ШІ в освіті рівносильна забороні свого часу калькуляторів і комп’ютерів;
- ознайомлюйте студентів із системами штучного інтелекту та розповідайте, у виконанні яких завдань їх можна використовувати;
- формуйте завдання для оцінювання, які студенти не зможуть «списати» в чатботах;
- замінюйте традиційні письмові навчальні завдання, як-от тести та реферати, на презентації, індивідуальні або групові проєкти, які вимагають творчого підходу й критичного мислення.
Більше порад, інструментів та прикладів шукайте в документі з рекомендаціями:
Після ознайомлення діліться фідбеком за покликанням:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdtflMs7wQdSTsn1RwfTktkWs6K837IFoGRawA8jlj1omtTKg/viewform, який допоможе покращити документ.
Рекомендації розроблено Міністерство цифрової трансформації України спільно, Міністерством освіти і науки України та робочою групою експертів за сприяння проєкту «Цифровізація для зростання, доброчесності та прозорості» (UK DIGIT), що виконується Фондом Євразія та фінансується UK Dev. Поради враховують побажання освітян, експертів з IT та закладів вищої освіти.
Запрошуємо освітян ознайомитися з рекомендаціями та дізнатися, як цифрові технології можуть стати корисними у щоденній роботі. Відповідальне використання штучного інтелекту – це шлях до сучасної освіти, яка допоможе молоді впевнено дивитися в майбутнє та реалізувати свій потенціал!
Підпишіться, щоб отримувати листи.